Lihasevalu ehk müalgia või ebamugavuse tunne lihases, mis tekib suure koormuse järel, pärast pikemat pausi uuesti harjutama hakates või lihtsalt harjumatusest. Tekib  24 - 72 tundi peale treeningut ning mis taandub peale teist või kolmandat päeva. Lihase valusündroom tekib lihase elastsuse kadumisel lihasspasmi tekkega. 
Viimasel ajal peetakse märksa olulisemaks aga hoopiski pisikeste mikrorebendite teket lihaskiududes peale ekstsentrilist lihastöö reziimi (nt. mäest alla jooksud, trepijooksud). Rebendite ulatus sõltub kehalise töö iseloomust, intensiivsusest ja kestvusest.

SÜMPTOMID:
  •  lihaskangus
  •  jõu kadu 
  •  valu esinemine liigutustel
  •  liigustuste ulatuse vähenemine
ENNETAMINE: 
  • enne ja peale treeningut tegema korraliku 5-10 minutilise soojenduse
  • peale trenni kindlasti venitama
  • jõuharjutuste puhul väike koormus aga rohkem kordusi
RAVI:
  • massaaz, kui valu enam pole
  • mittesteroidseid põletiku vastaseid ravimeid (aspiriin, ibuprofeen)
  • vitamiin C, kuna on valu vähendav toime
  • kergelt läbiviidud aeroobne treening suurendab verevoolu kahjustunud piirkonda ja aitab kaasa kiiremale paranemisele
  • külmaaplikatsioonid
  • kompressioon
  • vigastatud ala tõstmine kõrgemale 
  • puhkus

Voog. Tee ise koduleht!