Kinesioteipimise meetod on turvaline ja efektiivne viis lihas- ja liigesvaevuste leevendamiseks. 

Kinesioteipimise meetod on pärit Jaapanist, mis nüüdseks on levinud üle maailma. Laialdast kasutamist on kinesioteipimine leidnud nii spordis, kui ka füsioteraapias. 

Kinesioteibis ei ole raviaineid, toime saavutatakse mehhaaniliselt nahaaluses koes olevaid retseptoreid mõjutades. Näiteks, kui lihased on ületöötanud, siis nad tursuvad. Tursunud lihas avaldab seest poolt survet nahale, mistõttu aeglustub lümfiringe, lümfivedelik kuhjub ja aktiveeruvad valuretseptorid. Kui nahka venitatakse teibi asetamise ajal, siis teip ja selle all asetsev nahk moodustavad algasendisse tulles väikeseid kortsukesi. Kortsukesed tekitavad nn naha üles tõstmise efekti, mistõttu paraneb lümfivedeliku ringlus ja väheneb surve naha valuretseptoritele. Samuti tajub närvisüsteem rohkem liigutustega seotud retseptoreid ja saab rakendada tööle suuremas valikus lihaskiude.
Need füsioloogilised efektid võimaldavad kehal normaliseerida lihastoonust ja alustada iseeneslikku tervenemise protsessi. 



Kinesioteibi asetsemise järgne efekt on kohene ja see väljendub valu alanemises, skeletilihaste jõu ja elastsusomaduste paranemises ning liigesliikuvuse suurenemises. Sellise mõju tõttu on kinesioteipimise meetod eriti hinnatud spordimeditsiinis. Kuna kinesioteip stimuleerib nahka, võib see stimuleerida ka reflekse, mis mõjutavad meie siseorganeid. Seetõttu saab teipi edukalt kasutada ka krooniliste üldhaiguste, nagu peavalud, ärevusseisundid, astma, unetus, menstruaalvaevused jms leevendamisel.
Parima tulemuse tagavad kindlasti koolitatud spetsialistid, kuid järgides alltoodud põhimõtteid saad kinesioteibi abil edukalt ja turvaliselt ennast või oma lähedasi aidata.

Kinesioteipimise eesmärk on taastada, parandada ning soodustada lihaste ja liigeste füsioloogilist liikumist ilma liikuvust piiramata. 

Kinesioteipimine on end tõestanud rahva-, võistlus- ja kutselises spordis ravimeetodina, samuti ennetuses ja trennieelses ettevalmistuses. Kinesioteipimise meetod on efektiivne ülekoormusest või traumast kahjustatud lihase taastamisel ja normaliseerimisel. Liiga suure koormuse tagajärjel tekib lihases tihti ülekoormustrauma ja põletikuline protsess. Kinesioteipimine lühendab oluliselt vigastustest taastumise aega.

Kinesioteibi kasutamise valdkonnad ning näidustused:

  • pordifüsioteraapia ja spordivigastused
  • liigeste nihestused
  • lihaste rebendid
  • liikumispiiratus
  • istmikunärvivalu
  • kaelavalu
  • õlavalu
  • peavalu
  • operatsiooni- ja traumajärgne taastusravi 
  • ortopeedia 
  • lümfoloogia 
  • pediaatria
  • artriit
  • erinevad kroonilised haigused
  • profülaktika
  • jne

Voog. Tee ise koduleht!