Ülekoormusvigastused tekivad ületreenituse või rutiinse füüsilise töö tagajärjel. Enamasti kannatavad ülekoormusvigastuste all sportlased, kuid tihti ka tehastes töötavad rutiinseid liigutusi tegevad inimesed, ning samuti arvuti taga töötavad inimesed. Põhjuseks on korduvad luukoe, kõrhrkoe ja pehmete kudede mikrotraumad. Liiga suur koormus teatud kehapiirkonda, mis on kestnud väga kaua, põhjustab mikrotraumade kuhjumist. 
Ülekoormusvigastuse võib põhjustada: liiga suurte koormustega treenimine, suurte koormustega liiga sage treening, ühesuguste harjutuste tegemine, harjutuste vale sooritamine, treenimine läbi valu, liiga kõva või pehme pinnas, ebaõiged jalanõud, vale spordiala tehnika. Tulemuseks on jõu vähenemine, valu, väsimus, lihaskangus. Väga oluline on teha kindlaks tegelik kahjustuse koht, kuna valu võib mujale kiirata.
Sagedamini esinevad ülekoormusvigastused:
1. Alaseljavalud
2. Hüppaja põlv
3. Jooksja põlv
4. Kannakõõluse tendinoos
5. Sääreluu eesmine sündroom
6 .Põlvekedra kõhre ülekoormussündroom
7. Stressmurd
8. Tennisemängija küünarliiges
9. Golfimängija küünarliiges
10. Plantaarfastsiit
11. Hamstringi sündroom
12. Rotaatormanseti pitsumissündroom

NB! Õige diagnoosi saamiseks pöördu professionaali poole!

Voog. Tee ise koduleht!